Miniferie i Buenos Aires, Argentina – dag 1

Jeg har vist haft travlt – det er en hel måned siden jeg sidst har skrevet noget herinde kan jeg se”¦ Men jeg har masser at fortælle, så nu vil jeg prøve at få lavet nogle indlæg de næste dage.

Fredag d. 28/3 tog jeg sammen med Thomas fra min klasse på CBS til Buenos Aires på en lille miniferie i fem dage. Vi skulle flyve meget tidligt om morgenen, så traditionen tro sov jeg selvfølgelig ikke den nat”¦ Man skulle jo nødigt lave om på noget, der har fungeret så godt så mange gange 😉 Brugte i stedet natten på noget arbejde og selvfølgelig at pakke.

NonnerI lufthavnen ser vi disse to nonner, der skal med samme fly som os – vidste ikke at nonner også blev sendt rundt i verden på opgaver?! – og jeg var nødt til lige at tage et billede af dem i smug. Det er virkelig sjældent man ser nonner, så det skulle foreviges.

Da vi så kommer op i flyet ser vi til vores store overraskelse, at nonnerne sidder lige bagved os.

Nonneselfie

Da vi har spist morgenmad får de sig en lille lur og Thomas og jeg sniger os lige til at tage en nonne-selfie mens den flotte morgensol skinner ind på ruderne 🙂

Thomas skulle bo på hostel sammen med én fra gymnasiet, der også var i BA, så jeg havde fundet et andet hostel i centrum af byen – Hostel Estoril. Det var ikke overdådigt på nogen måde, men til prisen var det helt ok. Dog et kæmpe plus med en rigtig hyggelig tagterrasse med en flot udsigt!

Hostel BAIMG_0903

Udsigt fra mit hostel

Hege

Ligesom vi er på udveksling i Santiago, så er der også nogle fra mit studie, der er på udveksling i Buenos Aires, så den første dag havde jeg privat guide i byen, da Hege fra min klasse viste mig rundt 🙂

Hege hjalp mig også med at få vekslet penge – på det sorte marked, som man nu engang gør i Argentina. Jeg må indrømme, at jeg var en smule usikker på dét med at veksle på det sorte marked. Jeg kunne ikke lade være med at tænke på dengang hvor vi gjorde det i Venezuela, hvor man kunne risikere flere års fængselsstraf hvis det blev opdaget.

Det viste sig dog hurtigt at det foregår meget åbentlyst i BA og at politiet virkede til at være helt cool med det – hvem sagde bestikkelse?! Især én gade er kendt som “vekslingsgaden” og her kan man ikke gå igennem uden mange gange at blive tilbudt at veksle penge. Så i stedet for ca. 7,5 pesos fik jeg 10,6 pesos for hver dollar og mit ophold i BA blev lige lidt billigere og lidt sjovere.

subte-linea-aHege tog mig med rundt i flere af gaderne i centrum og om aftenen tog vi metroen ud til det område, hvor hun bor for at spise aftensmad. Metroen var helt fyldt og meget varm! Billedet her er lånt fra Google og er fra en dag, hvor der ikke var så mange mennesker. Jeg synes lige I skulle se hvor fin og gammel metroen, eller SUBTE som den også kaldes i BA, er.

Las CabrasEn lang dag fyldt med indtryk sluttede på en fantastisk hyggelig restaurant, der hedder Las Cabras, hvor vi fik serveret en rigtig lækker aftensmad med super lækkert argentinsk kød til næsten ingen penge.

Tina og mad

Portionerne var rimeligt store skal jeg hilse og sige!

Arbejder videre med nogle indlæg om de andre dage i Buenos Aires. Håber alle har haft en rigtig dejlig påske 🙂